Topuklu Lastik Ayakkabı

Spice Girls'ün 'Ginger Spice'ı Geri Halliwell ve topuklu lastik ayakkabıları.

90’ların genç kızları zihinlerinden silmek isteseler de o karanlık günleri, biz unutmadık sevgili müzeseverler, ne kadar inkar edersek edelim, o lastik topuklar kah çekmecenin diplerinde kalmış bir fotoğrafta, kah uzak bir akrabanın nişan videosunda çıkıyor karşımıza… Tahminler doğru,  Spice Girls’ün başımıza musallat ettiği o topuklu lastik ayakkabılardan bahsediyoruz. Türk kadını topuklu ayakkabı sever, malum kısa boyluyuz, ecnebi markaların diz altı tasarladığı elbiseler bize oluyor bilek üstü… Zamanında Caterpillar botların bile topuklu versiyonu giyildi bu coğrafyanın kadınları tarafından, haliyle spor ayakkabılarımızda da topuktan taviz verecek değildik.

Üstelik arka plan da evrensellikle sarmaş dolaştı, Spice Girls ayaklarında yüksek platformlu spor ayakkabılar, dünyayı kasıp kavuruyordu. O zamanlar şimdiki gibi ‘moda moda değildi’, zaten internet bile yaygınlaşmamıştı, çoğunluğun aklına Vogue dendi mi en fazla naylon çorap markası düşerdi, 10 küsur yaşındaki ergen kızların moda hakkında ahkam kesmesi SSCB’nin yeniden bir araya gelmesiyle aynı oranda bir olasılıktı. Bu zor koşullar ardında Spice Girls’ün moda konusunda örnek alınacak bir grup olmadığını kavramamız da beklenemezdi, lütfen bizi de anlayın 2000’lerin moda polisleri!

Çirkinlik parayla değil demek isterdik, ama ne yazık ki paraylaydı...

Bu ayakkabıları tarif etmek gerekirse spor ayakkabı düşünün, altına da ekseriyetle beyaz lastikten platform topuklar, işte bu kadar… Zaten fazla lafa hacet yok, resimler kendini tanıtıyor. Gelip bana sorsalar, hangi furya silinse giyim-kuşam tarihimizden, tereddütsüz en başa bunları koyarım; deseler ki geri dönmesi zinhar yasaklanacak bu ayakkabıların, altına gururla imzamı atarım.

Bir itirafla bitirelim bu ufak incelemeyi: Sene 1997-1998, yüreğim pır pır anneme aldırdım Maslak Çarşı’dan beyaz, bir de üstüne bileği saran topuklu spor ayakkabılarımı. Eve geldim, babam dedi ‘ne lan bu düşmüş sokak kadını ayakkabısı gibi, okulda falan sakın giyme bunları’. Bir bozuldum, bir bozuldum, neredeyse ağlamanın eşiğinden döndüm. Sene 2011, rahatça diyebilirim ki ‘adam haklıymış’…

This entry was posted in Gündelik Hayat, Moda and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Topuklu Lastik Ayakkabı

  1. no:27 says:

    iğrenç ya, benim de vardı hem de boncuk mavisi!

  2. Bunların bir furya oluşu yaz aylarına rastlamıştı. Eylül gelip okul sezonu açıldığında da okul ayakkabısı yapmalık siyah, dümdüz platform değil bir de üstüne topuklumsu versiyonları çıkmıştı. Ben de koşarak bi tane almıştım, babam da aynen “sen daha çocuksun, ayağın bacağın yamuk kalır” diyerek olayı protesto etmişti. O gün ayakkabıyı ağlaya patlaya götürüp geri verdim ama hala tepkiliyim bu hadiseye. Bugün ben olsam ben de çocuğa öyle ayakkabı giydirmem ama o zamanın ana babaları nasıl oluyordu da çocuklarının ayağında traktör tekerleği gibi, tokmak gibi ayakkabıyla gezmesine müsade ediyorlardı?

  3. Candice White says:

    bende de siyahından vardı bunların ama beğeniyordum. hatta tekrar moda olmasını isterim. ayrıca evet, kısa boylu bir insanım. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s